جمعه، مرداد ۲۶، ۱۴۰۳

فرهنگسازی

 «ماهاتیر محمد»: من چشم‌پزشک بودم، روزی در مطب، پس از معاینه کودکی که در بغل مادرش بود نسخه نوشتم. مادر پرسید: هزینه این نسخه چقدر است؟ وقتی مبلغ را به او گفتم، نسخه را روی میز من گذاشت و گفت قدرت پرداخت ندارم، چاره‌ای ندارم جز اینکه که فرزندم کور شود و تا آخر عمر رنج ببرد.
این جریان چنان بر روحیه من اثر گذاشت که همان روز مطب را بستم و سعی کردم در کار سیاسی و اجرایی وارد شوم و مراتب مختلفی را به‌تدریج پیمودم تا توانستم نخست‌وزیر شوم. آن روز مردم کشورم فقیر بودند، بسیاری از آنان بالای درخت خانه داشتند، اما کشورم امروز به جایی رسیده است که امسال فطریه رمضان را به خارج فرستادیم و کسی در داخل کشور فقیر نیست. من کارم را با «فرهنگ‌سازی» آغاز کردم و خصایلی را که در راس آن روحیه تلاش و عار نبودن کار و در کنار آن روحیه تسامح و تحمل دینی بود تعمیق نمودم.
شما امروز در ادارات ما خانم‌هایی را می‌بینید که مسلمانند با حجاب کامل در کنار خانمی بدون حجاب نشسته‌اند و هیچکدام به دیگری اعتراضی ندارند و به یکدیگر امر و نهی نمی‌کنند و در کشور رفاه در سایه آرامش حاکم است.

©️ سخنرانی مهاتیرمحمد در کنفرانس حقوق بشر از نظر اسلام.کوالالامپور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر