شنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۴۰۳

تعریف «گورباچف» از ایران ۵ هزار دلار آب خورد

«اکبر جباری» فلسفه‌خوانده و اهل گفت‌وگوست. سال‌هاست می‌نویسد. او داماد «علی دوانی» یکی از نویسندگان معروف روحانیت پیش از انقلاب است که جلد سیزدهم «بحارالانوار» ( روایات مربوط به «مهدی موعود») را ترجمه کرده‌بود. 

جباری به سبب همین دامادی و البته باجناق‌بودن با «غلامحسین الهام» که از شخصیت‌های نزدیک به راس هرم قدرت در ایران است، چند سالی کارمند رسانه ملی بوده‌است. 

وی اما از نیمه‌‌های راه زندگی تغییر مسیر و نگرش داده و «جور دیگری» نظام و انقلاب و مردم را می‌بیند. همین تغییر دید و رویه باعث شد که از برخی رفتارهای خلافی که در این نظام جلو چشم او و در اداره متبوعش صورت گرفته پرده بردارد. 

از جمله مهم‌ترین این پرده‌برداری و افشاگری، یادداشتی است که او در سال ۹۷ در کانال تلگرامی‌اش در مورد باج‌دادن به «گورباچف» آخرین رهبر اتحادیه جماهیر شوروی نوشت.

 او در بخشی از یادداشت‌اش نوشته است: 


«آن گفت‌وگو کلا ۵ هزار دلار خرج داشت. تلویزیون ایران فهمیده بود که گورباچوف بعد از فروپاشی، تقریبا یک «شومن» شده است که به ازای دریافت مبلغی، هر مصاحبه‌ای می‌کند و هر حرفی می‌زند. ارزشش را داشت. ۵ هزار دلار دادیم، چند صفحه گذاشتیم جلویش تا بخواند و سال‌ها نانش را خوردیم! من مع‌الاسف در جریان آن معامله بودم. چون در شبکه چهار سیما کار می‌کردم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر