شنبه، مهر ۰۶، ۱۳۸۷

چوپانان دروغ‌گو۳

جدید‌ترین گاف ریس‌جمهور

هنوز جوهر گاف اخیر ریس‌جمهور از ذهن مردم پاک نشده، هنوز جوهر دستور کتبی آقای «احمدی‌نژاد» مبنی بر لزوم بازپس‌گیری شکایت دستگاه‌های دولتی از دست‌اندرکاران مطبوعات پاک نشده، آقای ریس‌جمهور به آمریکا رفت و باز طبق معمول بدون توجه به اینکه چه گفته‌است و چه دستور داده‌است، اظهار داشت «من خبر ندارم که کسی تا کنون به خاطر انتقاد از رییس‌جمهور تحت تعقیب قرار گرفته باشد».(+)
اینکه ریس‌جمهور حواسش نیست که همین چند روز پیش (ظاهرا به مناسبت روز خبرنگار) دستور بازپس‌گیری شکایت صادر کرده و چند روز بعد در یک اظهارنظر کاملا متفاوت از نبود شکایات اینچنین سخن می‌گوید نشانه چیست؟ بهتراست جواب این سئوال را مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای ریس‌جمهور بدهند. از گاف و این حرف‌ها که بگذریم اظهارنظر اخیر آقای «احمدی‌نژاد» از چند منظر دیگر قابل تامل است:
۱- ظاهرا حق با آقای ریس‌جمهور است و تا کنون کسی در ایران به خاطر انتقاد از ریس‌جمهور مورد تعقیب قرار نگرفته: شاهد زنده آقای «حسین‌شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه «کیهان» که سر و مر و گنده می‌آید، می‌رود، می‌نویسد.... هیچ تعقیب و پیگردی هم در کار نیست. لطفا ملانقطه‌ای ایراد نگیرید که «کیهان» منتقد دولت نیست. هست! همین امسال آقای «احمدی‌نزاد» بعنوان بهترین منتقد دولت به روزنامه «کیهان» جایزه داد. باز ایراد نکنید که: وزیر ارشاد در این انتخاب پارتی‌بازی نموده. خیر! آقای «صفارهرندی» وزیر فعلی ارشاد قرار است پس از اتمام کار وزارت برود روزنامه «اعتماد» یا «آفتاب‌یزد» سرمقاله بنویسد و اصلا قصد رجوع به روزنامه‌ای که «بهترین منتقد دولت مطبوعش» بوده‌است را ندارد.
۲- از یک زاویه دیگر هم حق با ریس‌جمهور است. در زمان دولت هشتم (دولت آقای خاتمی) هم فقط روزنامه «کیهان» و روزنامه دوست و برادر «رسالت» بهترین و بیشترین منتقد بودند و البته آنزمان هم سر و مر و گنده می‌آمدند و می‌رفتند و می‌نوشتند و هیچ تعقیب و.... البته باز ایراد نگیرید که کسی در قوه قضاییه گوش به حرف دولت آن‌زمان نمی‌داد، خیر! شعار دولت آن‌ زما ن با افتخار: «زنده بادمخالف من» بود.
۳-شکی نیست که همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند و آقای «احمدی‌نژاد» هم. اما‌ای کاش امثال آقای «احمدی‌نژاد» نصیحت پیر فرزانه «استادملاماشااله‌محمدی» را گوش گیرند که:

 «از برای مصلحت در روزگار / جای خالی بهر خاله واگذار»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر