یکشنبه، دی ۲۰، ۱۳۸۸

سعيد مرتضوي

گزارش کمیته‌ی ویژه‌ی مجلس در مورد وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات تقدیم مجلس شد. در این گزارش مسئولیت انتقال بازداشت‌شدگان به کهریزک بر عهده‌ی سعید مرتضوی، دادستان وقت، گذاشته و هر گونه آزار جنسی تکذیب شده است.
سعید مرتضوی که امروز متهم شماره یک پرونده کهریزک است، در فروردین ۸۳ از سوی رئیس قوه‌‌ی قضاییه وقت جمهوری اسلامی به عنوان مدیر نمونه‌ی سال ۸۲ کشور لوح تقدیر و جایزه گرفت. همان كه به تدبير و سفارش او مردم ايران از « خبر » و « اطلاع رساني آزاد» و « آزادي بيان» به دليل « توقيف فله اي مطبوعات » محروم شدند.
گزارش امروز مجلس شوراي اسلامي كه «مهدي كروبي » و « مير حسين موسوي » را به عنوان مسئول ناآرامي هاي پس از انتخابات ، به دليل اعتراض به نتايج اعلام شده معرفي كرد، در شرايطي تهيه و تنظيم شده است كه اكثر افرادي كه از بازداشتگاه « كهريزك » به اوين منتقل شده اند؛ در مقابل اعلام شفاف و صادقانه همه واقعيت بر جان خود بيم داشته اند.چرا كه طي اين مدت متهم اصلي و رديف اول اين جنايت توسط رييس جديد قوه قضاييه ارتقا پست و مقام يافت.
از طرف ديگر با توجه به جو غالب نگاه سياسي متمايل به دولت حاكم بر تمام دستگاههاي اجرايي و نظارتي ، عملا دست تهيه كنندگان گزارش، براي تهيه گزارشي شفاف و نزديك به واقعيت بسته بوده است.
تلاش تهيه كنندگان گزارش منجر به تهيه گزارشي شده است كه در نهايت يك گزارش خنثي مي باشد.
اگرچه « جنبش سبز ايران » به طور كامل براي دستيابي به آرمانهاي خود چشم اميدي به « و كيل الدوله ها » ندارد و بارها وبارها طي چهار پنج سال گذشته، نمايندگان مجلس دوره هفتم و هشتم نشان داده اند كه تنها چيزي كه دغدغه آنها نيست؛ حقوق موكلينشان است، اما به هر حال همين آمدن نام سوگلي چند سال اخير نظام آقاي « سعيد مرتضوي » به عنوان متم رديف اول در گزارش غنيمت است.
اما شايسته است حضرات به خاطر داشته باشند كه چرخ بازيگر از اين سوگلي ها بسيار داشته است.
و زماني نه چندان دور « سعيد اسلامي » يا همان « سعيد امامي » سوگلي بعضي از سران نظام بود.

۱ نظر:

  1. سلام علیکم جناب مصلحی.
    وبلاگ شما که فیلتر شد خبر رسانی نکردید و بنده نیز هر چه گشتم پیدا نکردم شما را.
    مستدام باشید

    پاسخحذف