چهارشنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۸۹

روسپیگری سیاسی

پس از نزدیک به چهار سال رجزخوانی و ماجراجویی هسته ای توسط آقای «احمدی نژاد» و حمایت های نابخردانه مجموعه نظام واز جمله نمایندگان خائن مجلس و رهبری نظام از این رفتارها، که تصویب چهار قطعنامه بر علیه ایران و تحریمهای جهانی و انزوای شدید بین المللی را به همرا داشت، بالاخره دولت « مدیریت جهانی» از رجز خوانی خسته شده و اعلام کرد که حسب دستور غرب و شرق وبرزیل و ترکیه و همه جای دنیا حاضر است از مواضع سوپر انقلابی خود کوتاه آمده و در مقابل «دادن مروارید غلطان، آبنبات دریافت» نماید.
تردیدی وجود ندارد که این عقب نشینی و چرخش در مواضع صریح حکایت از فلج شدن اقتصاد ایران ناشی از وضع تحریمهای جهانی می باشد و اگرچه دستگاه دیپلماسی و شاخه رسانه ای و تبلیغاتی آن بیشترین تلاش خود را طی 5 سال گذشته به کار گرفت تا نشان دهد، تحریمها کمترین تاثیری بر اراده ملت ایران(بخوانید دولت ایران) نداشته، اما بالاخره گذاشت و همان دستگاه تبلیغی با بیشرمی کامل آنرا به پای موفقیت دولت ایران نوشت.
در توافقنامه اخیر هسته ای تهران چندین کشور نقش اصلی و محوری را بر عهده داشتند و از آن جمله کشور ترکیه. همان کشوری که مردادماه سال گذشته محافل رسمیش خبر ترانزیت 18/5 میلیارد دلار طلا و پول از کشور ایران توسط سرمایه داری به نام «اسماعیل صفاریان نسب» به آن کشور را رسما اعلام و تایید نمودند و حتی نخست وزیر آن کشور در یک مراسم رسمی خدا را به خاطر رسیدن این هدیه شکر گذاری نموده بود. در همین احوال البته عالیرتین مقامات رسمی ایران خروج این پول و طلا را به ترکیه تکذیب یا در مورد حجم آن ابراز تردید می نمودند وتکذیب و تردیدها هنوز هم به قوت خود باقی است.
آقای «اردوغان»علیرغم نزدیکی بسیار زیاد ظاهری با آقای «احمدی نژاد» و استراتژی هسته ای او، از چند روز قبل از بر گزاری نشست رسما اعلام کرد که در نشست حاضر نخواهد نشد چون ایران حاضر به همکاری نیست و در واقع حضور خود را مشروط نموده و تلویحا تهدید به عدم حضور نموده بود. اما پس از انتشار این اخبار ایشان برای اخذ «درغلطان» تشریف فرما شدند. ازاین پس شاهد سرد شدن روابط آقای «اردوغان » و آقای «احمدی نژاد» خواهید بود.
آقای «عطاءالله مهاجرانی»در یک اقدام شتابزده و به قصد جا نماندن از کاروان تقسیم غنایم این فتح بزرگ!!!مقاله ای با عنوان«معاهده ای بهنگام» در سایت «جرس» نوشته ودر یک روسپیگری مضحک سیاسی همصدا با «حسین شریعتمداری» در «کیهان» به استقبال جشن این پیروزی ملی رفته است ودرد آور آنکه در یک نعل وارونه زدن اقدام زشت خود را، همراه و هم رای بزرگانی چون «عزت الله سحابی» دانسته و نوشته است:«پیمان ایران، ترکیه، برزیل گامی است که حکومت ایران به سوی منافع ملی و پرهیز از ماجراجویی برداشته است. همین گام را بایست تایید و تحسین کرد. چنان که برخی از چهره های شاخص سیاسی، از جمله مهندس عزت الله سحابی که نگاه و تفسیرش از وقایع امروز ایران بسیار دقیق و هوشمندانه است، از پیمان مزبور حمایت کرده اند»
جهت اطلاع ایشان عرض می کنیم که بیانیه جمعی از «فعالین ملی و مذهبی » که قسمتی از آن مورد استناد نامبرده قرار گرفته،روز یکشنبه یعنی یکروز زودتر از نشست تهران و اخذ تصمیمات و صدور بیانیه پایانی آن صادر شده و ظاهرا و حتما روح تنظیم کنندگان بیانیه از تصمیمات نشست تهران هم بی خبر بوده است.
از طرفی سه تن از امضا کنندگان بیانیه آقایان«عزت اله سحابی» «احمد صدر حاج سید جوادی»و«ابراهیم یزدی» همانها هستند که در پی سکوت کامل و هماهنگ مجموعه محافل و مقامات رسمی در واکنش به خبر خروج 18/5 میلیارد سرمایه ایران، با ارسال نامه ای به «رجب طیب اردوغان»اعلام نمودند که :«چنین حجم عظیمی از طلا و دلار نقد، بی تردید نمی تواند به بخش خصوصی و اشخاص حقیقی تعلق داشته باشد و علی القاعده باید به بانک مرکزی ایران و خزانه دولت ایران تعلق داشته باشد که برای مقاصد...[نقطه چین در متن اصلی است] و به طور غیر قانونی از ایران خارج شده است».امضاکنندگان نامه سپس از نخست وزیر ترکیه خواسته بودند که این "سرمایه ملی ایرانیان به خزانه دولت ایران مسترد گردد.
ضمن اینکه آقای «عزت الله سحابی» در مصاحبه خود با سایت جرس به تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری صراحتا از« لزوم برکناری آقای احمدی نژاد برای حفظ ایران و جمهوری اسلامی» سخن گفته بود.
همچنین در تاریخ بیست وهفتم اردیبهشت ماه جاری نیز آقای «احمد صدر حاج سید جوادی» در مصاحبه باهمان سایت ضمن انتقاد شدید از دیپلماسی دولتین نهم و دهم فرموده بود:«حاکمیت حاضر است به قیمت مصالحه با بیگانگان در مقابل جنبش داخلی بایستد».
با چنین احوالی چگونه ممکن است بیانیه تحلیلی و تشویقی بزرگواران فوق به مسولین برای اتخاذ سیاستهایی با هزینه کمتر به منزله بیانیه تایید اقدامات و تشویق آن دولت تلقی شود و آنهم با دخل و حذف و تفسیر به مطلوب نمودن؟
نا گفته نماند که راقم این ستور با توجه به تجربه آشفتگیهای مکرر در سیاسیتهای دیپلماتیک آقای «احمدی نژاد» و رفتارهای خلاف قانون و قاعده وعرف بین المللی و بی احترامی به تمام توافقات حاصل شده قبلی، مطمئن است که در آینده ای نزدیک شاهد بسیج جهانی بر علیه کشور ایران برای تخطی از موارد موافقت نشست تهران و یک ماجراجویی جدیدخواهیم بودو باز چون همیشه پرداخت هزینه این به اصطلاح توافق و ماجراجویی بعدی آن بر عهده ملت مظلوم ایران خواهد. و الا چه دلیل دارد آدم عاقل با تفاهم و توافق و ... مخالف باشد؟
مطالب مرتبط:
فریب نخوریم
واکنش خویشتن‌دارانه غرب و اسرائيل به توافق هسته‌ای در تهران.
بیانیه تهران عقب نشینی آشکار
روسیه: بیانیه نشست تهران را قبول نداریم

۱ نظر:

  1. هيئتي زيرنظر آيت‌الله جوادي‌آملي اسلامي كردن كتب دانشگاهي را دنبال كند.شیمی:چطوری هیدروژن و اکسیژن مخلوط میشن؟ با یاری امام زمان.

    فیزیک :نظریه ی نسبیت از کی بود؟از امام حسن (ع).

    2 ضرب در 2 چند میشه؟113تن!

    پاسخحذف