جمعه، بهمن ۱۵، ۱۳۸۹

هیاهو برای هیچ

بدنه اصلی جنبش سبز بارها و بارها اعلام نموده است که، کم‌ترین توجهی به جوسازی‌ها و اعتراضات افراد بی‌هویتی که بقای سیاسی و اجتماعی خود را در آشوب و بلوا و خشونت می‌بینند و در صورت لزوم آمادگی تغییر رنگ و تبدیل شدن به پیاده‌نظام خشونت به نفع هر جریانی را دارند، نداشته و اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ از احساسات پاک و ارزشمند همراهان اصیل جنبش را به هیچ فرصت‌طلبی در هیچ زمانی نخواهند داد.
از دو روز مانده به چهاردهم بهمن، تعدادی از کاربران مجعول و گمنام در شبکه‌های اجتماعی و از جمله «بالاترین» و «فیس‌بوک» اقدام به اعلام فراخوانی برای حضور در یک راهپیمایی اعتراضی روز چهارده بهمن درتهران نمودند. بعضی از پارک‌ها هم به عنوان مبادی حرکت و شروع تجمع مشخص و اعلام شده بود. بهانه همه دعوت‌کنندگان به این حرکت اعتراضی هم این بود که مشترکا به این نتیجه خود خواسته رسیده بودند که جنبش سبز و جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران نزدیک به یکسال است که هیچگونه تحرک خیابانی و اعتراض آشکاری نداشته، و به همین دلیل از طرف مخالفین آن و هواداران معمول نظام، جنبش مرده تصور شده است. لذا باید برای بی‌اثر کردن این تبلیغات و معرفی زنده بودن جنبش، حتما تحرکی از خود نشان دهیم و اکنون که جهان شاهد اعتراض مردم کشورهای عربی و خصوصا «مصر» بر علیه زمامداران دیکتاتور خود می‌باشد، بهترین زمان برای این اعلام حضور می‌باشد.
این دعوت که عمدتا با عنوان «جمعی از دانشجویان» دوبار در لینک‌های داغ «بالاترین» داغ و بلافاصله حذف شد، هیچگونه آدرس مشخصی از هیچیک از سایت‌های شناخته شده دانشجویی منصوب و منتسب به جنبش سبز نداشت و فقط از طریق چند وبلاگ‌نویس ناشناس با جعل این عنوان، صورت می‌گرفت.
موضوع مشترک اکثر این دعوت‌ها، متهم نمودن سران جنبش سبز به بی‌کفایتی و سازش، و اصرار به شبیه‌سازی اتفاقات جاری در «مصر» با ایران و درخواست از رهبران جنبش برای درس گرفتن از شهامت رهبران معترضین «مصر» بود و علاقه‌مند بودند که رهبران جنبش نیز دعوت آنها را پاسخ گفته و از جنبش درخواست نمایند در این حرکت کور با آنها همراه شوند. دعوتی که اغلب با بی‌حرمتی همراه بود و البته اجابت هم نمی‌شد و نشد.
بی‌توجهی مطلق جنبش سبز، به این دعوت‌ و اقدام گنگ باعث شد، آنگونه که پیش‌بینی می‌شد عملا هیچ اتفاقی نیفتد. از طرف دیگر اما، نقشه طراحان اصلی این فتنه که قصد داشتند با تحرک جمعی از پیاده نظام خود در شبکه‌های اجتماعی، از غفلت احتمالی افرادی از بدنه جنبش تحرکات کوری را راه‌اندازی و سازوکارهای امنیتی ـ اطلاعاتی خود را پیش برند، نقش بر اب شد.
بدون تردید چنین ترفند و تحرکات آنچنانکه تا کنون بوده نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود. به همین دلیل هوشیاری ایجاب می‌کند دوستان اخبار مربوط به فعالیت‌ها و کنش‌های جنبش سبز را فقط از طریق منابع موثق و رسمی مرتبط ومنصوب با جنبش پی‌گیری نمایند.
در همین رابطه:

۳ نظر:

  1. سایت بالاترین از ابتداء مشکوک به همکاری با وزارت اطلاعات بود , چرا که از یکصد خبر 98 خبر درست را منتشر میکرد که آن دوخبر موردنظر رژیم را با آب تاب وبه صورت موثر بتواند به خورد مردم بدهد .البته این آموزش را بی بی سی لمدن وسایت ایرانیان انگلستان به عوامل رژیم داده اند در مورد رسانه سبز هم که آقای بهروز افخمی اداره میکنند تاکنون بجز خواندن اخبار جنبش سبز آنهم بصورت بسیار ابتدائی وبدون جذبه . به هدر دادن سرمایه است

    پاسخحذف
  2. این آقای بالاترین هم انسانه. فکر نمی کنید مثل خیلی از انسان های دیگه وسوسه پول بشه؟ فکر می کنید اگه جمهوری اسلامی یک میلیون دلار به این اقای بالاترین بده ایشون رد می کنه؟

    پاسخحذف
  3. هزینه بیشتر از این نمیشود داد . به اعتقاد من سکوت بیشتر از این برابر است با آری گفتن به سرکوب شدید . بیایید به فکر سازکان دهی مناسب باشیم به جای مقدس کردن یک رهبر و تعصب داشتن , ما جوانان مستقل هستیم و دنبال خواسته هایمان و در این مسبر هر که باشد مورد حمایت است ( فراموش نکنبم جنبش سبز طیف های سیاسی اجتماعی وسیعی دارد ). نباید منتظر بیانیه از بالا بود . امیدوارم از گذشته جنبش درس بگیریم و اگاهانه و هدفمند خواسته های واقعی را مطرح کنبم و به سازش های جناحی تن در ندهیم .


    اندکی صبر سحر نزدیک است

    پاسخحذف