جمعه، مهر ۲۹، ۱۴۰۱

می‌توان مدرن زیست و ام‌القرای اسلام هم بود

مقام معظم رهبری

با سلام و احترام

من برانداز نیستم. البته به معنای آن نیست که اعتقادی به نوع حکومت فعلی یعنی ولایت‌فقیه داشته باشم. من هیچ دلیل عقلی، نقلی، علمی و حتی دینی در اثبات ولایت یک انسان غیرمعصوم، جز ادعای خود فقیهان نیافته‌ام.

اما اکنون می‌دانم که فروپاشی این نظام توسط یک انقلاب به معنای افزوده‌شدن رنج مردم و مصادره آن توسط گروهی دیگر و حتی تجزیه ایران عزیز خواهد بود، از سوی دیگر ادامه حکومت را به شکل فعلی موجب تضعیف بیشتر ایران، اسلام و مردم می‌دانم و خطر فروپاشی اجتماعی را محتمل می‌دانم، لذا معروض می‌دارم که به گمانم عمده مخالفت‌ها در ایران بر حول محور اجبارهای زندگی شخصی اعم از سبک پوشش، استفاده از تفریحات، نابرابری امکان رشد و ارتقای شغل و وجود طبقه‌بندی شهروندی است.

کسر زیادی از مردم علت دشمنی ایران با آمریکا را نمی‌پذیرند. در ضمن علی‌رغم مخالفت با اسرائیل، خواهان پرداخت هزینه‌ای بیش از فلسطینیان و اعراب نیستند.

مردم با صنعت موشکی و هسته‌ای مخالف نیستند. اما ترجیح آنها به زندگی بدون رنج خود را قبول ندارند. دولت یک‌دست، نشانه‌ای از تمایل شما به عدم پذیرش هر نوع تفکر مخالف است. گرچه نتیجه آن اکنون معلوم شده است. به عنوان یک ایرانی و مسلمان دوست دارم اعتلای ایران و اسلام را بدون دخل و تصرف دولت ببینم.

کاش این سال‌های آخر بگذارید، و اعتماد کنید که مردم صفر تا صد سیاست‌گذاری، اعم از خارجی و داخلی را توسط نمایندگان واقعی منتخب خود انجام دهند.

باور کنید می‌شود پیشرفت کرد و می‌شود ام‌القرای اسلام بود و در عین حال در جهان مدرن زیست.

دکتر سهراب صالحی متخصص اورولوژی فلوشیپ یوروانکولوژی،استادیار دانشگاه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر