دوشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۸۸

زرشك

اولي : آقا شما در جنگ(يعني همون دفاع مقدس )چكاره بوديد؟
دومي: آقا ما «زرشك » پاك مي كرديم.
اولي: پس عضو واحد آشپزخانه بوديد؟
دومي: نه آقا ايرانيها تابلو زده بودند روش نوشته بودند « راه قدس از كربلا مي گذرد» عراقيها مي اومدن زيرش مي نوشتن « زرشك» ما وظيفمون بود اين «زرشك » را پاك كنيم.به اين دليل ميگم «زرشك » پاك مي كرديم.

آقاي دكتر «محمد جواد اردشير لاريجاني» ديشب آمده بود صداو سيماي آقاي «ضرغامي»با كوله باري ازدانش ديپلماتيك و تجربه هاي سياسي و حقوقي ..الخ.واقعا خاك بر سر نظامي كه خيلي دير اين اخوان خمسه را كشف كرد.باور كنيد چه ضرر و زيانها كه از ناحيه ديريابي اين اخوان محترم نصيب نظام نشد؟ بازهم رحمت به روح مرحوم دكتر «علي كردان»كه سالها پيش دستكم ازاين مجموعه آقاي دكتر «علي لاريجاني» را زودتر از ديگران كشف و درك كرد وباور كنيد كه چه استفاده ها كه از اين كشف نصيبش نشد.

دست برقضا شب دوشين آقا «مرتضي خان حيدري» كه براي پيگيري ثبت نام تحصيلي اش چند مدتي در يك كشور دور بسر مي برد هم آمده بود البته با يك تفاوت فاحش با هميشه اش. وآن اينكه اينبار برخلاف هميشه از شادابي هميشگي و خنده هاي جذاب در چهره او خبري نبود و در تمام طول برنامه با چهره گرفته و ناراحت ، اما همچنان چالاك و مسلط بر ادبيات مخصوص گفتگو و چالش، بحث را با ميهمان فاضل برنامه پيش مي برد.

القصه ، آقاي دكتر كه در مورد مذاكرات «وين» و « ژنو» و حقوق و وظايف « ايران» درموضوع « انرژي هسته اي » سخن مي گفت بارها و بارها مواضع اخير دولت و بسته پيشنهادي دولت بركشيده شوراي نگهبان را مورد ستايش قرار داد و همچون ريس دولت از موضع قدرت دولتمردان آمريكايي و سران غرب رامخاطب قرار داد وگفـت«. ما کشوری با نفوذ و قدرتمند در منطقه هستیم که با وجود توانمندی، دنبال سیطره نیستیم. ما بزرگترین دموکراسی منطقه هستیم و انجام هیچ‌گونه ترتیب امنیتی در منطقه بدون در نظر گرفتن جمهوری اسلامی ایران میسر نیست. »وي اضافه كرد:« آثار این موفقیت فراتر از کشور ماست زیرا ایران توانست جلوی بسته شدن در دسترسی به انرژی هسته ای و ایجاد منوپولی هسته ای توسط غربی ها را بگیرد و بقیه کشورهای خواهان این انرژی هم بتوانند از آن برخوردار شوند»آقاي «لاريجاني» اعلام كرد كه مذاكرات اخير؛نيازمند فضاي اعتماد است و ما نمي توانيم به غرب اعتماد كنيم .وي براي بيان دلايل بي اعتمادي خود به غرب فرمود: ما براي اثبات بي اعتمادي خود بر عليه غرب بسيار ادله داريم اما آنها بر عليه ما فقط اتهام دارند.به عنوان مثال وي از بحث «يوروديف» فرانسه و عمل نكردن فرانسه براساس قرارداد مزبور و صحبت بر سر سياستهاي ايران براساس سياست چماق و هويج يا د كرد و گفت آنها هميشه از اصطلاحات «چاله ميداني» استفاده مي كنند.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک نظری اظهارات البرادعی مبنی بر اینکه توپ الان در زمین ایران است را رد کرد و با اشاره به تلاش وی برای کسب شغل جدیدش گفت: البرادعی هم دارد نان خود را می پزد.

دبير ستاد «حقوق بشر قوه قضاييه» درباره طرح مساله نقض حقوق بشر در ایران در« سازمان ملل متحد» تصریح کرد: آنها دیدند از طریق «شورای حقوق بشر» نمی توانند ایران را تحت فشار قرار دهند، آن را بردند به« مجمع عمومی سازمان ملل» و این خط مفتضح را باز کردند که بخشی از آنها مربوط به مخالفت با قوانین خود اسلام است. معاون اسبق وزارت خارجه در خصوص مذاکرات هسته ای ژنو و وین اظهار داشت: غربی ها در گذشته می گفتند که تا تعلیق نکنید مذاکره نمی کنیم اما آنها در ژنو بدون پیش شرط وارد گفت و گو شدند. دستور کار مذاکره را هم ایران با بسته پیشنهادی خود تعیین کرد که این بسته محدود به فعالیت های هسته ای کشورمان نبود و اینها همه نشانه پیروزی ما در تثبیت حقوق ملت ایران بود.

صد البته كه بايد به سبك ستون «گفت و شنود كيهان» هم به حضرت ايشان وهم به ريس دولت نهم عرض كرد: زرشك

۸ نظر:

  1. سلام دوست خوبم
    من آپم با مطالب زیر
    تصویر دختر شایسته جهان عرب
    لطفا سیگار نکشید
    مردهای ایرادگیر زن‌های افسرده
    گفتگو زیر یک سقف
    دوجنس متفاوت می توانند موافق شوند
    پنج قدم تا انتخاب یک دوست واقعی
    زندگی را عاشقانه کنید
    درسهای زندگی
    عجیب ترین شغلهای جهان
    بگو شغلت چیه؟!


    منتظرم
    یدو بیا

    پاسخحذف
  2. علي آقا مثل هميشه قلمت ترش و شيرين بود دقيقا به طمع همان زرشك عزيز ..

    اخوان خمسه كه البته ثلاثه شون بيشتر معروفند ..
    از هر سه تقريبا در حد تيم ملي متنفرم ..!!

    پاسخحذف
  3. بروزم ...

    يك بام و چندين "حوا"..

    www.paknewis.co.cc

    پاسخحذف
  4. بروزم ...

    يك بام و چندين "حوا"..

    www.paknewis.co.cc

    پاسخحذف
  5. بروزم ...

    يك بام و چندين "حوا"..

    www.paknewis.co.cc

    پاسخحذف
  6. بروزم ...

    يك بام و چندين "حوا"..

    www.paknewis.co.cc

    پاسخحذف
  7. بروزم ...

    يك بام و چندين "حوا"..

    www.paknewis.co.cc

    پاسخحذف
  8. بروزم ...

    يك بام و چندين "حوا"..

    www.paknewis.co.cc

    پاسخحذف