سه‌شنبه، تیر ۳۰، ۱۳۸۸

اندر احوالات یک« انتساب»انتصاب

در روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری شورای عالی اداری در نشستی به ریاست«پرویز داودی»معاون اول رئیس جمهور جدایی سازمان حج و زیارت از وزارت ارشاد و الحاق ان به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را تصویب کرد. این مصوبه روز شنبه، پنجم اردیبهشت، پس از تایید رئیس جمهور« محمود احمدی نژاد»، از سوی معاون او در امور توسعه‌ی سرمایه‌ی انسانی که دبیری شورا را نیز بر عهده دارد برای اجرا ابلاغ شد.. این اقدام دولت از همان ابتدا با اعتراض برخی از مراجع تقلید، روحانیان مجلس و نماینده آقای« خامنه ای »در سازمان حج و زیارت روبرو شد. «محمود احمدی نژاد»که بارها به دلیل اتخاذ تصمیمات آنی و شتابزده همواره مورد انتقاد بوده است ،چند روز پس از این حادثه بلافاصله پس از دستور رهبری از این تصمیم شتابزده خود عقب نشینی نموده ، و دستور داد شرایط به حال سابق خود باز گردد.

در تبلیغات ریاست جمهوری «احمدی نژاد»هر جا از طرفداران او در باره این اتفاق که اجماعی از طرف روحانیون،اصولگرایان و نهایتا رهبری را بر علیه ریس جمهور برانگیخت سئوالی پرسیده می شد،بلافاصله پاسخ دهنده با یک ترفند مشخص از تاکتیک« نعل وارونه »استفاده نموده و به جای پاسخ دادن به سئوال، میزان ولایت پذیری «احمدی نژاد»در عقب نشینی از تصمیم «عاقلانه»؟؟خود را به رخ سئوال کننده می کشید.

اکنون نیز درست در روزهای پایانی تیر ماه و پیش از مراسم تحلیف و تنفیذ حکم ریس جمهور «احمدی نژاد »در یک اقدام، اینبار نه شتاب زده که حساب شده و حتی می توان ادعا کرد از پیش طراحی شده «اسفندیار رحیم مشایی»که بارها طی چهار سال گذشته اقدامات و رفتار او اعتراض شدید مراجع تقلید و روحانیون و حتی رهبری را برانگیخته بوده را به عنوان «معاون اول »خود معرفی کرد،تا پس از اعتراضات روحانیون ونهایتا رهبری از این اقدام صرف نظر و مجددا میزان ولایت پذیری شدید خود را نشان داده و به رهبری هم اعلام نماید :حالا که« مواضع شما به من نزدیک تر است»،مواضع بنده هم به شما ایضا.

در این میان حضرات سید احمد خاتمی ،حمید رسایی ،حسین شریعتمداری و... نیز که از قبل در جریان این تاکتیک بوده اند نقش خود را به عنوان همکاران در اعلام مواضع ولایی ریس جمهور بازی می کنند تا کیهان هم برای خود خوراک خبری داشته باشد.این اصل و فرع و بالا و پایین انتصاب آقای «اسفندیار خان رحیم مشایی »است،که امروز« پاشنه آشیل» حملات ولایتی ها و شاید نقطه انحرافی خوبی برای انحراف فکر اقلی از مردم از ماجرای مشروعیتی باشد که با« تقلب»فراچنگ آمده است.اما اکثریت آنانکه 22خرداد در ایران «میر حسین موسوی » را به عنوان ریس جمهور برگزیدند آگاه تر از آنند که فریب این بازی و یا شاید بازیهای مشابه از ایندست را بخورند.یاحق

+ نوشته شده در سه شنبه سی ام تیر 1388ساعت 7:48 توسط علی مصلحی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر