سه‌شنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۸۸

قلب خالق بازمانده از حرکت بازماند

خالق فیلم بیادماندنی "بازمانده" به دیار باقی شتافت
سیف‌الله داد کارگردان فیلم سینمایی "بازمانده" پس از تحمل یک دوره بیماری در 54 سالگی دار فانی را وداع گفت.
سیف الله داد نویسنده، کارگردان، تدوینگر و مدیر سینمایی که از 29 تیرماه در بیمارستان مهر بستری بود امروز صبح بر اثر حمله قلبی درگذشت.
داد متولد 1334 خرمشهر و فارغ‌التحصیل رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه شیرازبود. وی در دهه 60 عضو شورای بررسی فیلمنامه و گروه فیلم شبکه یک سیما بود در سال‌های بعد در بخش فرهنگی بنیاد سینمای فارابی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار بود. سیف‌الله داد در سال 74 تا 76 ریاست هیئت ‌مدیره خانه سینما را بر عهده داشت.
سیف‌الله داد به عنوان معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سالهای 1376 تا 1379 فعال بود که دوران فعالیت او در معاونت سینمایی با رضایت سینماگران همراه بود. داد در دهه 60 فیلم پرفروش "کانی‌ مانگا" را کارگردانی کرد و در دهه 70 فیلم "بازمانده" را ساخت.
قرار بود او اپیزود "تهران از ماورا" را در فیلم سینمایی "تهران در جستجوی زیبایی" را کارگردانی کند. با درگذشت این فیلمساز سومین تجربه کارگردانی او فرجامی نیافت. آخرین فعالیت داد در عرصه سینما تدوین فیلم سینمایی "فرزند صبح" به کارگردانی بهروز افخمی بود.
این مطلب از وبلاگ بابک داد انالله و انااليه راجعون. «ميعادگاه همگي ما، بارگاه اوست». برادر هنرمند و بزرگم «سيف الله داد» امروز بعداز چندسال بيماري، به آرامش ابدي رفت و درگذشت. او را به عنوان كارگردان، معاون سينمائي وزارت ارشاد دوران اصلاحات و از سينماگران حامي مهندس موسوي مي شناسيد. فردا مراسم تشييع بدن نازنين او برگزار مي شود. اطلاعات بيشتر را بعد مي نويسم. روحش شاد و آرام در پناه درياي رحمت حق باد.

+ نوشته شده در سه شنبه ششم مرداد 1388ساعت 15:50 توسط علی مصلحی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر