یکشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۸

پروژه اعتراف

در شرایطی که طبق تبصره (۱) ماده (۱۸۸) قانون آیین دادرسی در امور کیفری، انتشار گزارش محاکمات علنی دادگاه در رسانه‌های گروهی قبل از قطعی شدن حکم ممنوع است، اما رسانه‌ملی طی روزهای اخیر اقدام به پخش لحظه به لحظه اعترافات به اصطلاح خرابکاران روزهای اخیر نموده‌است.
این در حالی است که هنوز هیچ دادگاهی محکومیت افراد فوق را تایید نکرده و بعید است در چنین شرایطی با توجه به حجم وسیع دستگیری‌های گسترده در سراسر کشور، چنین فرصت سریعی برای قوه قضاییه برای صدور حکم وجود داشته باشد.
در چنین شرایط بی‌قانونی، نگران کننده‌ترین خبر برای علاقه‌مندان به اصلاحات و رای‌دهندگان به «موسوی» اعلام خبر انتساب «سعید مرتضوی» دادستان عمومی و انقلاب تهران برای رسیدگی و قضاوت به پرونده بازداشت‌های اعتراضات اخیر بود.
 «سعید مرتضوی» در بین نخبگان و روشنفکران به مسول پروژه «اعتراف سازی» مشهور است و این بزرگ‌ترین مایه نگرانی برای آنانیست که احتمالا همسر، برادر، فرزند، یا وابسته‌ای از آنان در روزهای اخیر بازداشت شده باشد. در حالی که هنوز جوهر اعلام این نگرانی در سطح وسیعی، از دیروز درسایت‌ها و وبلاگ‌هاخوش نشده بود، صبح امروز روزنامه «کیهان» در تی‌تر درشتی اعترافات تکان‌دهنده یک عضو ارشد «سازمان مجاهدین» و از اعضای ستاد مرکزی «میرحسین موسوی» را منتشر کرد تا مهر تاییدی باشد بر نگرانی‌های موجود.
اما سوال بزرگ اینجاست: آیا اتاق فکر «اعتراف سازی» از پرونده‌های متعدد طراحی شده تا کنون طرفی بسته است؟ و آیا تا کنون به غیر از عوام بی‌سواد، این جریان توانسته است مخاطب اندکی را برای دروغ‌های خود در بین نخبگان جامعه پیداکند؟
پروژه «اعتراف سازی» آغاز شده و این‌ها از نتایج سحر آن است اما آیا صبح دولتی اینبار هم در انتظارشان خواهد بود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر