دوشنبه، مرداد ۱۹، ۱۳۸۸

ترفندهای دروغ سازی

یک ضرب المثل قدیمی می گوید:«هنگامی که می خواهید املت درست کنید قبلا از سالم بودن تخم مرغ ها مطمئن شوید»

کمتر از یک هفته پیش خبر درگذشت یک نوجوان ۱۲ ساله در اثر ضربه باتوم در مراسم چهلم «ندا آق سلطان» در بهشت زهرا به شکل زیر روی لینکهای داغ «بالاترین» قرار گرفت:

شهادت نوجوان 12 ساله بر اثر اصابت ضربه ي باتوم + عکس ـ۱۰۳۴۹ کلیک

personline.wordpress.com

عليرضا همراه با پدرش براي شركت در چهلم شهداي سركوب اخير به بهشت ندا رفته بودن در هنگام بازگشت لحظه اي دست ...

توجه: ۱۵ کاربر بر این باورند که این لینک مشکل «خبر غیرواقعی» دارد.

توسط aram10 در بخش جامعهداغ شده ۵ روز قبل۲۵ نظر



و همچنانکه مشاهده می کنید سایت « بالاترین » بر اساس رسا لت رسانه ای خود و بر اساس ضوابط تعریف شده اعلام نمود که این خبر مشکل « غیر واقعی بودن » دارد.

وبلافاصله فردای آن روز لینک زیر روی سایت قرار گرفت.



·
۱۵۵

·

دوستان بالاترینی!هوشیار باشیم و فریب ترفندهای اطلاعاتی کودتاچیان را نخوریم+عکس ازاعلامیه مراسم چهلم نوجوان علیرضا توسلی ـ۷۰۵۷ کلیک

gigaimage.com

عکس پیوست از اعلامیه مراسم چهلم نو جوان علیرضا توسلی است که در اثر تصادف حدود چهل روز پیش در گذشته است. کودتاچیان برای مقابله با جنبش و ضربه زدن به آن متوسل به ترفند اطلاعات نادرست و نهایتن اثبات این نادرستی به منظور تخریب جنبش هستند. خبر مشکوکی در باره این نوجوان منتشر شد و گفته شد که در بهشت زهرا در چهلم ندا بر اثر ضربه باطوم این نوجوان در گذشته است. خبر مشکوک فقط بدون ذکر نام خانوادگی و عکسی از اعلامیه ختم منتشر شده بود. با انتشار اعلامیه ختم شب هفتم و اعلامیه پیوست مشخص است که کودتا چیان قصد دارند از این خبر کذب بهره برداری کنند تا جایی که صحت این خبر قرار است در مجلس بررسی شود. لطفن هوشیار باشیم و هر خبری را بدون منبع موثق باور نکنیم.

توسط Germany در بخش جامعهداغ شده ۴ روز قبل۱۱۸ نظر



امامتاسفانه دوستان دراطلاع رسانی اخبار مربوط به وقایع پس از انتخابات خرداد ۸۸، به هیچ روی به تذکر این دوست بزرگوار توجهی نکرده و بدون توجه به محل استناد یا توثیق اقدام به پخش خبری که بدون شک وبر اساس پیش بینی قید شده در لینک فوق ،توسط مدیران کودتا جهت ضربه ردن به جنبش صادقانه و سبز مردم عزیز ایران،با توسل به ترفند اطلاعات کذب ونهایتا اثبات این نادرستی و کذب به نام جنبش،طراحی و در اختیار مردم قرار گرفته بود، نمودند.

بخش خبری بیست وسی و اخبار ساعت ۲۱ شنبه هفدهم مرداد پس از پخش قسمتهایی از استناد شبکه ماهواره ای «صدای آمریکا»به این خبر و زمینه سازی لازم، با پدر و مادر این نوجوان و همچنین راننده ای که ادعا می شد این نوجوان با اتومبیل او تصادف نموده و درگذشته است، مصاحبه نمود تا از این نمد کلاهی نصیب خود نماید که : اخبار جنبش اصلاح طلبی امروز مردم ایران بر «دروغ » استوار است.

در این باره اقدام بعضی مراجع خبری جنبش که بلافاصله مراجع دریافت خبر را معرفی و قبول مسئولیت این دروغ سازی یا تکذیب خبر صدا و سیما را از آنها در خواست نموده بودند ،شایسته تحسین است.

اما هیچ رسانه،گروه،حزب یا جمعیتی از آنجا که متشکل از افراد انسانی است و بنا بر اعتقاداتی در فقه شیعه امامیه هیچ انسانی به غیر از چهارده معصوم ، مصون از خطا و اشتباه نیستند،بنابر این احتمال خطا و اشتباه امری کاملا طبیعی است اما جای تعجب نخواهد بود رسانه ملی که اینروزها در انتشار گزارشات کذب و اخبار دروغ پیشتاز است ،یک اشتباه خبری را اینگونه تحت پوشش وسیع خبری قرار دهد.خیام سروده است:

شیخی به زن فاحشه گفتا مستی هر لحظه به دامن کسی پابستی

زن گفت: آری چنین که گویی هستم آیا تو چنان که می نمایی هستی؟

+ نوشته شده در یکشنبه هجدهم مرداد 1388ساعت 23:56 توسط علی مصلحی | نظر بدهید

۱ نظر: