جمعه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۹

دیگه دو بچه کافی نیست

دکتر « علی رضا مرندی » وزیر بهداری در کابینه مهندس «میرحسین موسوی» و وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی در کابینه دوم دولت سازندگی، شخصی که بنا بر ادعای خودش و رسانه های همسو با دولت و از جمله بخش خبری «بیست وسی» شبکه دوم سیما،سیزدهم آبانماه سال گذشته مورد حمله چماقداران طرفدار موسوی قرار گرفت، همان کسی است که در سال 1999 به نمایندگی از کشور ایران برنده جایزه جهانی «سازمان ملل متحد» و همچنین جایزه جهانی «سازمان بهداشت جهانی» به دلیل موفقیت در طرح کنترل جمعیت شد. مصاحبه ایشان به تاریخ 87/11/16 با سایت « حیات» حاوی نکات جالب توجهی است:
حیات : در خصوص کنترل جمعیت که جایزه جهانی آن را دریافت کردید، توضیح دهید؟
- من از زمانیکه معاون وزیر بودم دائما این مساله را یادآوری می کردم که مثلا جمعیت ایتالیا 360 سال یکبار دو برابر می شود ولی جمعیت ما 17 سال یکبار دو برابر می شد یعنی ما فقط 17 سال زمان برنامه ریزی داشتیم، حتی یکبار خارج از مدت اداری به نخست وزیرمهندس میرحسین موسوی نامه ای در همین خصوص نوشتم، وقتی این مسئله در هیات وزیران مطرح شد هیچ کس موافقت نکرد ولی وقتی رای گیری شد وزرا به نفع این طرح رای دادند.
من خدمت سران سه قوه رفتم، آقای موسوی اردبیلی مسوول قوه قضاییه که در خطبه های نمازجمعه این امر را تبلیغ می کردند قبول کرند که دیگر تبلیغ نکنند، خدمت آقای هاشمی چیزی عایدم نشد، مقام معظم رهبری هم که رییس جمهور بودند تاکید داشتند بدون نظر فقها کاری صورت نگیرد. آقای منتظری هم اعلام کردند که دیگر در خطبه مردم را تشویق به این امر نمی کنم.
بالاخره نامه ای به حضرت امام نوشتم و ایشان در جواب گفتند مطلب مهمی است و باید در رسانه ها و دانشگاه ها بحث شود که بعد از لایحه اش هم در مجلس تصویب شد و با آمادگی ذهنی و آموزش مردم موجب شد رشد جمعیت از 9/3 درصد در سال 66 به 4/1 برسد و سازمان ملل متحد هم جایزه جمعیت را در سال 99 به من داد و از آن روز تا همین حالا از کشورهای مختلف به من مراجعه می کنند تا این کار را در کشورشان عملی کنند.
خداوند به این نظام خیلی توجه دارد و اندکی تلاش ما را برکت داد و عوایدش را نصیب مردم کرد.


آقای «احمدی نژاد» در سخنرانی خود در جمع مردم ارومیه ضمن اعلام خبر پرداخت یک میلیون تومان به متولدین سال جدید و پرداخت ماهیانه یکصدهزارتومان به حساب آنها به قصد تامین آنیه، تلویحا و در برنامه گفتگوی مستقیم سه شنبه شب سیما تصریحا نارضایتی خود را از طرحی که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را مطلب مهمی می داند و آقای دکتر « مرندی» را برنده دو جایزه بین المللی و کشور ایران را مفتخر به داشتن دو عنوان جهانی نموده، اعلام نمود و مجددا ادعای قبلی خود مبنی بر اینکه ایران گنجایش یکصد و پنجاه میلیون جمعیت دارد را تکرار کرد. در شرایطی که آمار رسمی تهیه شده توسط ارگانهای ارزشی کشوردر فاصله های زمانی مختلف، به علاوه مراکز رسمی وعلمی آمار جهانی وضعیت اسف بار فقر،بیکاری، بهداشت نامناسب، مسکن نامناسب، مشاغل کاذب، و... در کشور ایران را رسما تایید می نمایند، و از طرف دیگر در یک تقسیم بندی بسیار خوشبینانه بالای 50درصد جمعیت کشور زیر خط فقر و آثار بسیار زشت ناشی از آن روزگار می گذرانند، ریس جمهوری ایران عملا مردم را به نافرمانی وتحمیل فقر بر خود تشویق می نماید. این سخنان باسکوت سنگین اهالی علم و کارشناسان امر روبه رو شده است.البته در شرایطی که جامعه متخصص کشور هر روز با انگ عدم تعهد، در حال تسویه و اخراج شدن قرار می گیرند، کمتر کسی پیدا می شود که شجاعت به خرج دهد و صدای نقد و اعتراضی بلند کند. اما در این میان آقای دکتر «علیرضا مرندی» که شهامت حضور در بین چاقو کشان طرفدار « میرحسین موسوی» را دارند و از طرف دیگر نان طرحی را می خورند که اینروزها چوب حراج و تمسخر از طرف ریس دولت بر آن فرود می آید چرا سکوت نموده اند؟ یا توجه خدا به این نظام که آنروز خیلی زیاد بود و اندک زحمت ایشان را برکت داد، امروزها کم رنگ شده یا رنگ دیگری دارد که قابل دیدن نیست؟
علی المدبر فتامل. یا علی
مطالب مرتبط:

۴ نظر:

  1. دو بچه که هیچ اگر مادران ،هزار بچه هم بزایند دیگر همچون دکتری را مادر گیتی نخواهد زایید و این از خوش اقبالی ما بوده است!

    پاسخحذف
  2. سلام [لبخند]
    با تولد صبا کوچولو منتظرم [گل][بدرود]

    پاسخحذف
  3. سلام و درود بر رهروان سبز ايران
    من با نام چوك نابن (بچه نايبند)هستم وبلاگ پيسك دل(حوصله) را باهدف اطلاع رساني و تحليل مسائل روز كشور را راه اندازي كرده ام .ازشما مي خواهم تا مرا ياري كنيد .لطفا منو بنام چوك نابن (پيسك دل )لينك كنيد .بنده شما را لينك كردم.

    پاسخحذف