یکشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۰

گاف خبرنگار فرهنگی آینده نیوز

«آینده نیوز» در مطلبی، اقدام به معرفی کتاب «بهاییان» (۱) (۲) نوشته «محمدباقر نجفی»، و اعلام آدرس لینک دانلود آن نمود. این مطلب لحظاتی بعد از خروجی سایت حذف شد (+)، اما بلافاصله روی شبکه‌های اجتماعی و از جمله بالا‌ترین به اشتراک گذاشته شده بود. ناگفته پیداست که حذف آن از این شبکه‌ها خوشبختانه کار مدیر «آینده نیوز» نیست و کاربران به آسانی می‌توانند به اطلاعات لینک مربوطه دسترسی داشته باشند.
درباره حذف کامل گزارش، خبر یا مطلب اشتباه، از خروجی یک رسانه و اشکال اساسی که به آن وارد است، و اینکه رسانه‌ها باید به جای حذف اشتباه خود، سعی کنند در مطلبی دیگر اشتباه خود را توضیح و از مخاطبین عذرخواهی کنند، (+) به شرط توفیق خواهم نوشت. اما درباره این اشتباه توامان «آینده» خدمت شما عرض کنم که آقای «محمدباقرنجفی» از ارادتمندان به «شیخ‌محمودحلبی» ریس انجمن منحله «حجتیه» است و در مقدمه کتاب اشاره شده هم به ایشان ادای احترام شده است.
و باز هم ناگفته پیداست که در چنین حاکمیتی حساب آنانکه از این انجمن کتاب و نویسنده معرفی نمایند و آدرس لینک دانلود بدهند با کرام‌الکاتبین است. ضمن آنکه «آینده نیوز» اکنون در لشکر مبارزه با جریان موسوم به «جریان‌انحرافی» پیش‌قراول است و نباید دست به اقدام خامی بزند که خدای ناکرده شائبه حمایت از جریان موصوف را داشته باشد.
از نظر بنده البته ایرادات اساسی به مرحوم «حلبی» وارد است. اما جنس ایرادهای بنده با جنس ایرادهای مجموعه حاکمیت طی سی سال گذشته و نگرانیهای دکتر «مهدی‌خزعلی» و «عبدالله‌شهبازی» طی سالهای اخیر و نگرانی منتقدان جدید انجمن «حجتیه» (+) که تلاش می‌کنند با تبلیغات وسیع از جریان «مشایی» و اطرافیان وی به نوعی شبیه سازی با آن انجمن و یا ریشه‌یابی در تفکرات آن‌ها برسند، کاملا متفاوت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر