دوشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۸

8 مارس

همچنانکه «مرجان کلهر» اولین پرچمدار زن ایرانی در المپیک زمستانی اخیر بود، در همان زمان آقای « مهدی کلهر » هم اولین مرد ایرانی است که رسما و علنا در قامت یک دولتمرد و آنهم تحت عنوان مشاور « فرهنگی » ریس جمهور پرچمدار حمله به همسرش می باشد.
اگرچه آقای دکتر« محمود احمدی نژاد» در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دوره نهم بسیار وعده ها داد و عمل نکرد و بسیار قولها که خلاف آن عمل کرد، اما مخفی نیست که آقای « احمدی نژاد » و جناح و تفکر همسو با ایشان، هیچگونه اعتقادی به حقوق « زن » و تکالیف دولت در قبال حقوق مسلم و اساسی زنان ندارند و از نظر ایشان، زن نمونه همان بانوانی هستند که در مجموعه دولت نهم و دهم حضور داشتند و زنان و بانوان نماینده مجلس هفتم و هشتم که علیرغم آنکه به نمایندگی ازبیش از نیمی از جمعیت کشور(زنان)در آن پستها و مشاغل حضور دارند، اما عملا در خدمت منافع نیمی دیگر ( مردان ) تصمیم گیری و تلاش می نمایند. در چنین شرایطی ریس جمهور نهم نه می خواهد و نه می تواند به نفع زنان تبلیغات و اقداماتی داشته باشد.و در حالی که اقدام زشت زن ستیزی مشاور فرهنگی ایشان مورد تنفر و تقبح وجدان عمومی جامعه قرار گرفته، لیکن از طرف ایشان نه تنها اقدام شجاعانه ای در عزل نامبرده صورت نگرفته، بلکه ادامه کار او بدون کوچکترین تذکر و توجه نشان ازنوعی همراهی و همدلی با چنین رفتاری را می دهد.
در چنین شرایط و اوضاعی زنان ایران به استقبال هشتم مارس روز جهانی « زن » می روند.
توجه به ظرفیتهای شایسته و ارزشمند زنان، و حضور فعال آنان در فعالیتهای جاری اجتماع همدوش و در کنار مردان جامعه از سالهای آغازین دوره اصلاحات می رفت تا آرام آرام به شایستگی نهادینه شده، و تابوی عدم حضور و حضور دردسر ساز زنان در عرصه فعالیتهای اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی، می رفت شکسته شود، که استعمار گران همیشگی زنان و بردگان شهوت و لذت از زنان،به کمک برداشتهای قشری و متحجرانه از دین، بار دیگر در سالهای اخیر تمام تلاشهای صورت گرفته را نقش بر آب نمودند.
برایم بسیار جالب بود مشاور وزیر کشور اصلاحات و مدیر کل امور زنان، بانو « فخر السادات محتشمی پور» که همسرش بیش از هشت ماه است که در بند است و دغدغه های خانوادگی مسائل و مشکلات فراوانی را برای ایشان و خانواده شان به همراه داشته و لی مجموعه درد سر های فوق باعث نشده است تا ایشان در چنین روزهای رسالت « دفاع از حقوق زنان » و توجه ویژه به مهمترین دغدغه خود را به دلیل مسائل شخصی به فراموشی بسپارند.نوشته ارزشمند ایشان را در همین رابطه اینجا بخوانید.
99سال پیش در چنین روزی تلاشهای طولانی بانو« کلارا زتیکن» اندیشمند سوسیالیست آلمانی و نماینده وقت پارلمان فدرال این کشوردر هشتم مارس 1911 به نتیجه رسید و روز هشتم مارس هر سال«روز جهانی زن» اعلام شد و دولت دانمارک آنرا به عنوان نخستین کشور به رسمیت شناخت. برقراری روز جهانی زن در «کپنهاک» اعلام شده بود
8 مارس روز جهانی « زن» را به همه انسانهای آزاد و آزاده اعم از زن و مرد تبریک می گویم. یاحق

۲ نظر: