شنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۱

رفراندم خشت اول عمارت جمهوری‌اسلامی

عکس از اينجا
«جمهوری اسلامی» قبل از انقلاب پی‌ریزی و بنیان گذاشته شد. 
قبل از آنکه شا‌ه برود و آیت‌الله «خمینی» به ایران بیاید، رایزنی‌های مقدماتی انجام و تصمیمات گرفته شده بود. (+) بر روی این پِی حالا باید عمارتی و بنایی بنیان گذاشته و معماری می‌شد. خشت اول این عمارت و این بنیان را روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ گذاشتند. ۳۲ سال پیش. و کج گذاشتند. کج! از آن خشت اولی که معمار کج نهاده، دیوار و عمارت تا ثریا هم که برود کج است و ناموزون.
 «محمدملکی» اولین ریس دانشگاه تهران بعد از انقلاب و از کنش‌گران ملی مذهبی، در نامهٔ روشنگرانه‌ای، پرده از نحوه رای‌گیری و پر کردن صندوق‌ها در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و رفراندومی که اعلام شد ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای داده‌اند، برداشت و افشا کرد که تقلب قابل توجه و بزرگی در آن رفراندوم صورت گرفته و آمار اعلام شده و رای مردم به جمهوری اسلامی به میزان ۹۸ درصد یک دروغ و فریب بزرگ است. (+)
جدای از این افشاگری، اصولا نحوه برگزاری رفراندوم هم به گونه‌ای ظاهرا بوده‌است که افرادی که می‌خواستند رایی غیر از «آری» برای «جمهوری اسلامی» به صندق بریزند و با آن مخالف بودند، باید شجاعت قابل‌توجهی می‌داشتند و یا در آن شرایطی که جو غالب با انقلاب و خواسته‌های علنی آن بود، ساز مخالف کوک کردن حکم بازی با جان و زندگی را داشت و کمتر کسی حاضر است به سادگی به این بازی تن دردهد.
با این‌همه، در یک شرایط کاملا منصفانه و عادلانه هم به آسانی قابل تصور بود که، نتیجه رفراندوم پیروزی قاطعانه «جمهوری‌اسلامی» می‌باشد و اصطلاحا «جمهوری اسلامی» رای می‌آورد.
 کم‌ترین نیازی به تقلب و رای ‌سازی و آمارسازی جعلی و ...هم نبود. اما نتیجه انتخابات و رفراندوم و درصد‌های اعلام شده چیزی غیر از آن می‌شد که اعلام شد و در بهترین حالت با ۹۰ درصد رای «آری» و ۱۰ در صد رای منفی قابل تصور بود.
 هیچ اتفاق بدی هم نمی‌افتاد.  خواست طراحان «جمهوری اسلامی» و انقلابیون محقق شده بود و همه چیز هم با خوبی و خوشی و آرامش ادامه پیدا می‌کرد.
 اما این‌گونه نشد و تقلب و آمارسازی و افتخار به آمارهایی که در خوشبینانه‌ترین حالت هم نمی‌توان به تحقق آن باور داشت، از اولین لحظه‌ها و ساعات و از اولین خشت نظام در دستور کار قرار گرفت تا در کمتر از سه دهه از عمر انقلاب، نتایج تاسف‌بار و شرم‌‌سارانه آن، به عریان‌ترین و زشت‌ترین شکل خود را نشان دهد.
اصلاح امور ویران و خراب جامعه و تَرَک عمیقی که در اعتماد مردم و شهروندان نسبت به نظام ایجاد شده، تنها و تنها با بازگشت به گذشته و ترمیم خرابی‌ها و اشتباهات ابتدایی و اصلاح خشت اول ممکن خواهد شد. هرگونه تلاش برای اصلاح امور از میانه راه و مغفول گذاشتن گذشته، عملا رهی به دهی نخواهد برد.
 مرتبط:
توضیحات صادق طباطبایی در مورد نحوه رای دادن در رفراندوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر