پنجشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۸۸

ستيز با خويشتن و جهان(1)

مي خواستم قصه بگويم.اتفاقي افتاد. قصه را فرو مي گذارم و از غصه مي نويسم.
در ادبيات شيرين ما شخصيتي افسانه اي مانند وجود دارد به نام « ملانصرالدين » .سراسر قصه زندگي اين آدم درد و مصيبت و بد فهمي و بدبختي است. ولي وقتي اين درد و مصيبت تعريف مي شود ما مي خنديم و با تعريف كردن آن ديگران را مي خندانيم. قصه امروز مملكت و سياست و قانون وناموس سياسي امروز ما قصه غصه هاي « ملا» است.مجموعه اي از بدفهمي ها كه هروز بدبختي و مصيبتي را بوجود مي آورد و هر روز ما را ضعيف تر و نحيف تر از ديروز مي كند. و دنياي فربه شده از ضعف ما، به اين قصه ها وغصه ها مي خندد و با تعريف آن دنيا را مي خنداند.
ما به دست خودمان سرمايه هايمان را به جيب ديگران سرازير مي كنيم، والا اين نتيجه عايد ما و خلافش عايد آنها نمي شد.حال شما سرمايه را هرچيز مي خواهيد بگيريد.از آبروي سياسي ديپلماتيك گرفته؛ تا آبروي علمي و فني از يكطرف و از سرمايه هاي اقتصادي گرفته تا سرمايه هاي انساني و ... از طرف ديگر.
نقل است كه دختر «ملانصرالدين» شكايت از دست شوهر نزد پدر آورد كه؛ شوهر مرا كتك زده است.« ملا» چوبي اختيار كرده،به جان دختر افتاد و پس از فرو ماليدن حسابي به دخترش گفت: حال نزد شوهرت برو و به او بگو دختر مرا مي زني ؟ من هم همسر تو را زدم.
در خبرهاي همراه و همزمان با خبر «صدور دومين قطعنامه شوراي حكام آژانس» بر عليه ايران كه به اندازه كافي موجب سرافكندگي و كاهش شديد آبروي بين المللي ما شد،خبر مهم ديگري نيز وجود داشت كه متاسفانه عليرغم اهميت و اعتباربه لحاظ دردمندي، لابه لاي خبرهاي هسته اي گم شد و توجهي آنگونه كه شايسته بود، نسبت بدان نشد.دولت ايران لايحه اي را به مجلس فرستاد و خواستار تخصيص مبلغ 20ميليارد دلار براي كشف موارد نقض حقوق بشر در كشورهاي ديگر از جمله « ايالات متحده آمريكا » و « انگليس » شد.مجموعه شبكه هاي متعددخبري سيماي آقاي «ضرغامي» هم بارها و بارها اين «سند افتخار » را به عنوان پاسخ محكم و دندان شكني به قطعنامه اخير «شوراي حكام» معرفي نمود.دقت در مفاد لايحه مذبور نكات شايسته تاملي نشان مي دهد.« ايران » از نگاه جامعه جهاني متهم به نقض حقوق بشر است و چه كسي است كه به اين حقيقت معترف نباشد الا بانيان اصلي و عوامل اين نقض حقوق؟ و وقتي دفاع بسيار خام واشتباه اين عوامل از رفتارها و توجيهات تراشيده شد مجموعه هاي بين المللي مدافع حقوق بشر را متقاعد نكرد چاره آن مي شود كه ما هم دست بكار شويم و بگوييم اگر نقض حقوق بشر بد است، پس چرا در كشورهاي بزرگ دنيا و از جمله مدافعان حقوق بشر اين حقوق نقض مي شود؟ و حال لازم مي آيد براي اين توجيه مضحك سند هم پيدا شود كه مي شود اما از كجا ؟ از جيب ملت بدبخت ايران. يعني همان ملتي كه حقوق مسلم انسانيش ناديده گرفته شده و مثل« دختر ملا» از شوهرش كتك خورده بود حالا بايد التجا به پدري ببرد كه به جاي التيام زخمهاي ناشي از بد رفتاري و نقض حقوق كتك ديگري هم نوش جان نمايد.
پانويس:
(1) نام كتابي از «يوسفعلي ميرشكاك»

۳ نظر:

  1. سلام
    دوست من
    خوشحالم که مشکل شما حل شد.
    لطفا در صورت امکان مرا نیز راهنمایی کنید.
    با سپاس

    پاسخحذف
  2. علي آقا شرمنده كردي شديد. من فقط اداي دين كردم و براي بقيه هم اين كار رو مي كنم ، خودمان بايد همراه همديگر باشيم .

    1- اون ديگه روش و نظام اين سيستمه ،‌ گفتم بايد حتما حتما اولش wWW بگذاري ،‌
    2- درست ميشه بعد از يك مدت

    3- درستش مي كنم برات

    يا علي

    پاسخحذف
  3. علی جان سلام ما را از فیلتر باکی نیست.فیلتر میلتر سیخی چند؟

    پاسخحذف