جمعه، آذر ۲۷، ۱۳۸۸

نماز جمعه 2

درباره نماز جمعه و ثواب شركت در آن و لزوم شنيدن خطبه هاي نماز هفته قبل نوشتم و گفتم .بنابراين براي جلوگيري از تكرار مي روم سر خطبه هاي اين هفته:.نماز جمعه سياسي عبادي اين هفته تهران توسط آقاي « ابوالقاسم امامي كاشاني » اقامه شد. آقاي « امامي » در خطبه دوم به برگزاري انتخابات دهم رياست جمهوري اشاره كرده و درباره حوادث پس از انتخابات گفت :« در همه جاي دنيا انتخابات برگزار مي شود؛گروهي برنده مي شوند و گروهي بازنده . اعتراض هم وجود دارد اما در همه جاي دنيا اين اعتراضات روي كاغذ هست و در فضاي آرام برگزار مي شود.ولي در اين انتخابات!خطاب من به همه دوستان و دلسوزان كشور و نظام است دشمنان و ضد انقلاب را كاري ندارم سي سال است كه نظام جواب آنها را داده است.خطاب من به تمام كساني است كه در بين مشاجرات قرار گرفتند.طرفين را هم عرض مي كنم. من از اين دوستان سئوال مي كنم كه آيا اين حق است؟من به دوستان عرض مي كنم : شما نگاه كنيد ببينيداين به كجا مي رسد؟اگر چيز خوبي بود برويد دنبالش.شما نوشتيد تشويق كرديدظرف دشمنان را براي فعاليت آماده كرديد.مقام معظم رهبري فرمودند؛ بارها فرمودند.در عصر ما كه عصرغيبت است و دسترسي به امام عصر(عج) نداريم؛ولي فقيه؛شناسنامه؛اصل،اساس و تابلو انقلاب است.شما به شعارها نگاه كنيد: شعار نه شرقي نه غربي جمهوري ايراني. عليه شهدا شعار دادن.من از شما مي پرسم اين حق است يا باطل؟من واقعا پدرانه و برادرانه عرض مي كنم به تمام نيروهاي علاقه مند به نظام؛وحدت كلمه پيوستگي در قدم اول بين دانشگاه و حوزه است چرا پيوستگي در قدم اول را شل مي كنيم؟چه خبر است در دانشگاهها؟اين خبر حق است؟به صاحب امروز كه «امام حسين » است باطل است.
اگر ولايت نباشد كه بهم مي ريزد كشور.رهبري اگر نباشد مگر مي شود كشور را اداره كرد؟
رهبري يا عادل است يا ظالم.رهبري ظالم را كه ما سالها تجربه كرده ايم.
كاري نداشته باشيد كي چكار كرد چه كار نكرد؟چكار به كس داري؟ « علي » (ع) خيلي كساني را بر سر كار گماشت كه بعدا آنها را برداشت؟
اين نظام نظام حق است. در برابر نظام حق نبايد ايستاد عزيز! اين را عرض مي كنم به همه طرف.آن طرف اينقدر فضا را پريشان نكنيد.متاسفانه گاهي عمل عكس العمل پيدا مي كند.
چه بگويم به اين سايتها!مي نويسند؛ دروغ؛راست؛مخلوط.فضا را خراب مي كنيد.من به سايتهاي ضد انقلاب كار ندارم.بي اطلاع نوشتن بي ربط نوشتن؛ حاشيه ها را پر رنگ كردن. رحم بايد كرد به نظام رحم بايد كرد به جمهوري اسلامي.
صداو سيما بايداز همه از دانشگاهها از هر طرف دعوت كند حرفهايشان را بزنند و راهها و چاهها را نشان بدهند. اهانت كردن به ضرر نظام است ما بايد فضا را شفاف كنيم و به بيانات رهبري هم گوش دهيم.»
اول بگويم اغلب قسمتهاي خطبه نقل به مضمون است و بعد اينكه بايد انصاف داد كه آقاي « امامي كاشاني » امروز پخته تر از ساير ائمه موقت جمعه تهران فضاي آشوب زده و پريشان پايتخت و كشور را درك كرد و مطابق با اين شرايط توصيه هاي درستي داشت.آقاي « امامي كاشاني» كه به استناد گزارش « عباس پاليزدار» صريحا و همچنين نامه « محمد نوري زاد » به رهبري تلويحا به در اختيار داشتن غير قانوني معادن گرانبهايي سنگ در اطراف شيراز و فساد مالي متهم است؛ بيش از هر چجيز در اين خطبه ها دل براي نظام سوزاند و حق هم كاملا با اوست . چنانچه فضا به شكل فعلي ادامه پيدا كند نتايج فرخنده اي براي نظام قابل تصور نيست؛ اما اينكه نظام فعلي به نفع چه كساني است سوالي است كه بايد ايشان به آن پاسخ دهند. نكته جالب در سخنان ايشان؛اين بود كه تلويحا رفتار آقاي « احمدي نژاد» را زير سئوال برد و با اشاره به آنكه مولي علي (ع) هم بعضي ها را به كار گمارد و بعدا بركنار كرد ؛ تلويحا چيزهايي گفت كه خيلي ها را خوش نخواهد آمد. نكته ديگر توصيه اي است كه ايشان به صدا و سيما مي نمايند .همان توصيه اي كه آقاي «هاشمي » در خطبه هاي بيست وششم تير ماه سالجاري به آن اقدام كرد اما توسط دوستان ايشان مورد توجه قرار نگرفت. بگذريم آقاي « امامي كاشاني » سخنان ارز شمندي نگفت و لي در مقايسه با ديگر هم تريبونهايش بايد انصاف داد كه عالي بود.بنابراين تا هفته آينده و نماز جمعه اي ديگر خداحافظ.

۱ نظر:

  1. علي آقا شماره ات رو گم كردم . اگه توسنتي يه تماس با من بگير يه خبر خوش دارم برات

    پاسخحذف